Пийте воду, панове! Або водний вендінговий бізнес в Україні

Олена Найсвітліша

Одним із ностальгічних спогадів радянських часів для багатьох є автомати з газованою водою, 1 копійка – газування, 3 – газування з сиропом. А тепер уявіть собі, що ці самі автомати, що розливають газовану воду в скляні склянки, були першими представниками водного вендінгу або автоматів розливу та продажу води в Радянському Союзі.

Вендинг (від латів. vendere – продавати) продаж товарів та послуг за допомогою торговельного обладнання.

Що нам каже ринок

Ще років п'ять тому навіть дізнатися, що таке вендінг, було не так просто. Нині це слово у всіх на слуху. Про те, що ринок вендінгу — один із найперспективніших, експерти говорять із завидною регулярністю. А прогнози щодо зростання ринку можуть порадувати навіть найскептичніших підприємців – до 2020 року у світі прогнозують десятикратне зростання. І якщо в деяких країнах на ринку вендінгу вже штовхаються ліктями, то в Україні ніша вендінгового бізнесу ще фактично порожня. Згідно з міжнародними даними за 2013 рік, в Японії встановлено 1 автомат приблизно на 23 особи. У це співвідношення дорівнює 1 до 35, у Європі – 1 до 110, у Росії та Україні – 1 автомат на 2500 покупців. Наведена статистика стосується всіх видів автоматів, включаючи автомати з продажу кави та снеків. Якщо ж говорити тільки про автомати очищення та продаж води, то на 1 встановлений автомат в Україні припадає до 15000-20000 покупців і це в мегаполісах на кшталт Києва, Харкова, Одеси тощо, у багатьох невеликих містечках про подібні агрегати чули лише з новин. І якщо для звичайних вендингових апаратів є нижня межа рентабельності за кількістю населення, то для автоматів очищення та продажу води вона фактично відсутня. Питання купити чи стаканчик кави або шоколадку може виникнути, а купити воду, якщо немає інших доступних джерел, ймовірно не виникне.

Автомати розливу та продажу води: 1983 рік (ліворуч) та 2013 рік (праворуч)

Які бувають автомати та як вони працюють?

Принципово автомати розливу води можна розділити на дві категорії, автомати які розливають очищену воду, що привізну, і автомати які розливають воду очищену безпосередньо на місці. Одним із недоліків перших є необхідність постійного підвезення очищеної води.

Для нас більший інтерес представляє друга категорія, тому що автомат не тільки продає та розливає воду, але є по суті міні-заводом з виробництва самого продукту. Сучасне обладнання дозволяє отримувати на виході високоякісну воду із звичайної водопровідної води. Але й автомати з розливу води, що привізна, найчастіше містять обладнання для знезараження води, наприклад ультрафіолетові лампи.

Як автомати працюють? Все дуже просто. Автомат із очищення та продажу питної води підключається до системи міського водопостачання, а вода в ньому проходить кілька щаблів очищення. Наприклад, очищення води може проходити за наступною схемою: механічна фільтрація, видалення хлору та органіки на вугільному фільтрі, мембранне знесолення, коригування рН, ремінералізація для покращення смакових якостей, знезараження ультрафіолетом. Все обладнання монтується компактно усередині корпусу. Самі корпуси виготовлені із елементами антивандального захисту. Іноді при розливі у воду дозується ремінералізуючий розчин, який забезпечує фізіологічну повноцінність води та повну відповідність потребам організму. Розлив води відбувається дозовано в тару покупця.

Середня продуктивність таких автоматів становить до 20-24 м3/добу.

Вигідний бізнес

 

Автомат з розливу води - це хороша можливість почати власну справу, яка не вимагає великих інвестицій. Встановити автомат можна скрізь, де є підведення комунікацій: у супермаркетах та торгових центрах, офісах, бізнес-центрах, санаторіях та пансіонатах, у під'їздах житлових будинків.

Якщо Ви вирішили зайнятися таким «водним» бізнесом, дуже важливо уважно підійти до вибору обладнання, яке зароблятиме для Вас гроші. Варто довіряти тільки надійним та перевіреним виробникам, які добре зарекомендували себе на ринку водоочисного обладнання, які працюють безпосередньо з кращими виробниками комплектуючих, можуть забезпечити якісну сервісну підтримку та запропонувати індивідуальне рішення виходячи з Ваших побажань. На виході Ви отримаєте надійний продукт, недороге обслуговування, нижчу собівартість очищеної води і, як наслідок, короткі терміни окупності Ваших вкладень. В середньому, собівартість одного літра очищеної води в залежності від виробника автомата варіюється від 4 до 10 коп/літр.

Для споживача переваги автомата також очевидні: питну воду можна придбати за прийнятною ціною (в середньому від 40 до 80 копійок за літр), не оплачуючи витрати виробника бутильованої води на логістику, упаковку та маркетинг. Водночас середня вартість за 1 літр бутильованої води становить 3 гривні.